Bannetocht

De Bannetocht wordt georganiseerd door de ijsverenigingen van Jisp, Jispersluis, Spijkerboor en Wijdewormer. De route, die via polderwateren, de Wijdewormerringvaart en de Knollendammervaart langs deze dorpen voert, bedraagt circa 30 kilometer. De route kan een- tot viermaal worden afgelegd. Voor alle informatie inzake de bannetocht: www.bannetocht.nl

Steun de Jisper IJsclub
Deze tocht wordt volledig door vrijwilligers van alle verenigingen verzorgd. Op het traject wordt de ijsdikte gemeten, worden wakken afgezet, kluunplaatsen aangelegd, waarschuwingsborden geplaatst, EHBO posten bemand, routeborden geplaatst, sneeuw geschoven, stempelposten opgebouwd, parkeerplaatsen bemand en verkeersregelaars ingezet en nog veel meer werkzaamheden. Door een startkaart te kopen steunt u onze vereniging en zorgt u er voor dat we de bannetocht blijven organiseren.

Parkeren Jisp / verkoop startkaart
Rondom Jisp zijn diverse grote parkeerterreinen aanwezig waar tegen betaling gebruik van gemaakt kan worden. Een deel van het parkeergeld komt terecht bij de ijsclub. U kunt daar ter plaatse een startkaart kopen en op het ijs stappen.
Om Jisp bereikbaar te houden voor o.a. hulpdiensten is het niet mogelijk om in Jisp zelf te parkeren. Let op de verkeersregelaars. Per bus is Jisp bereikbaar met lijn 121 van E.B.S..

Koek en Zopie in Jisp
In Jisp wordt de koek en zopie verzorgd door vrijwilligers van de Recreatie Commissie. Natuurlijk hebben we daar warme chocolademelk en erwtensoep en veel meer lekkers om even bij te komen van het schaatsen. De locatie is meestal “het kommetje” van het Zwet vlakbij Dorpshuis De Lepelaar.
Ook in dorpshuis De Lepelaar kunt u terecht voor een natje en een droogje. En natuurlijk voor een gezellige après schaats.