Grote groep deelnemers Veldschoonmaak

| Comments Off on Grote groep deelnemers Veldschoonmaak

Dit jaar is op 23 maart de landelijke opschoondag gehouden. Een grote groep deelnemers heeft zich in het Wormer- en Jisperveld ingezet om veel drijfhout en plastic afval op te ruimen. Vanuit De Poelboerderij, De Watersport Vereniging Wormer en de Jisper IJsclub werd een deel van het gebied afgezocht en opgeruimd.

Elke boot met bemanning kreeg een route toebedeeld. Het gevonden drijfhout en afval was zo veel dat meerdere deelnemers tussentijds hun boot moesten legen in de grote containerbak en dat slechts een deel van de route afgewerkt kon worden. Werkelijk teleurstellend dat er zoveel troep achtergelaten wordt. Met name de grote brokken hout zijn echt gevaarlijk als je in het donker met de boot op het water vaart.

We zijn gestart om 09.30 en om 12.30 waren we terug. Na het uitruimen van de boten stond er in De Lepelaar een heerlijke kop erwtensoep en belegde broodjes klaar. Dat ging er uiteraard wel in bij de werkers.

De foto’s maken duidelijk wat er gevonden en opgeruimd is. Helaas is dit een groot resultaat, maar misschien maakt het mensen wel bewust wat we allemaal gemakkelijk achterlaten in de natuur.

Volgend jaar zullen we er weer tegenaan moeten want er ligt nog veel meer troep.

De foto’s zijn gemaakt door Trees Korver. Klik op de eerste foto dan volgt er een slide show.