Onmogelijk cadeau!

| Comments Off on Onmogelijk cadeau!

Vandaag is onze ijsmeester Jan (tevens voorzitter) jarig. Dat moet natuurlijk gevierd worden.

Hij vraagt voor zijn verjaardag bevroren sloten en plassen! Voor hem is het deze zomer veel te warm. Een paar weken geleden postte hij een bericht op Facebook met allerlei foto’s van sneeuw, priksleeën en korte baanwedstrijden. “Er is toch niks mooier dan dit!” Schreef Jan erbij.

Een groot verlangen naar koudere periodes maar gaat dat nog lukken in dit land. Elke waterloop heeft zijn eigen god, als we de god van het Zwet nou eens oproepen…….wie weet. Zal Jan van het bidden zijn? Eén ding is zeker, hij kan nog gemakkelijk knielen want hij heeft nog het lichaam van een jonge god. Soepel vanwege het vele werk dat hij vooral als vrijwilliger verricht hier in Jisp.

Door gebrek aan vrijwilligers die bestuurlijke zaken willen verrichten is ijsmeester Jan benoemd tot interim-voorzitter van voetbalvereniging Jisp. Samen met Peter gaat hij deze taak op zich nemen. Mensen die vrijwilligerswerk verrichten zouden gezonder zijn dan mensen die zich niet inzetten voor de gemeenschap. Dat is dan weer een voordeel en verklaart ook meteen dat goddelijke, soepele lijf van ijsmeester Jan!

Wij willen de jarige Jan bergen ijs en sneeuw schenken voor de komende winterperiode. Met vorst kan er niet gevoetbald worden op ‘echt gras’, bovendien heeft hij het dan te druk met zijn Jisper IJsclub.